8 juni 2022

Innovatie op de glazen wand


fotostudio7_-8430

Innovatie op de glazen wand

Wat kan in jouw werkproces beter, sneller of efficiënter? Heb je een werkgever die daar daadkrachtig op anticipeert? Bij MKBTR willen ze ondernemingen topfit maken. Met die missie moet je de interne processen zeker op orde hebben. Evelien en Mark focussen zich bij MKBTR op procesoptimalisatie. Een gesprek over groeistuipen, een stimulerende werkcultuur en de opbrengst voor de klant. “Het gaat niet om wat er verkeerd gaat, maar om wat er beter kan.”

Bij MKBTR is Evelien een ervaren kracht. Ze begon in 2015, met vier of vijf collega’s op kantoor. Evelien: “Inmiddels zijn we gegroeid naar zo’n twintig collega’s. Ik houd me vooral bezig met de interne organisatie; het doen van betalingen, de aansturing van het team, de planning en ik heb zitting in het MT. Een soort spin in het web, die met iedereen op de werkvloer te maken heeft.”

Studie en werk combineren
Evelien heeft onder meer veel te maken met Mark: een student Bedrijfskunde die in het tweede jaar van zijn studie stageliep bij MKBTR. Dat beviel zo goed dat hij switchte naar de deeltijdopleiding. Mark: “Sinds augustus 2021 werk ik vier dagen bij MKBTR en ga ik een dag naar school. Bedrijfskunde is een brede opleiding. Mijn werk sluit daar goed op aan. Ik houd me met van alles bezig; de ontwikkeling van een nieuw platform, de applicatiestructuur, informatiebeveiliging en organisatorische zaken rondom projecten. Van alle kanten van het bedrijf krijg ik wat mee. Zo ontdek ik waar ik goed in ben en wat ik leuk vind.”

Groeistuipen
Voor procesoptimalisatie zijn Evelien en Mark de kartrekkers binnen MKBTR. Wat was de aanleiding om hier werk van te maken? “Vooral groeistuipen”, geeft Evelien aan. “Sinds 2019 gebruiken we Simplicate als CRM-pakket. Dat was al een verademing ten opzichte van de twee aparte pakketten die we daarvoor gebruikten. Maar doordat je groeit wordt het uitdagender om iedereen goed aangehaakt te houden. Soms zijn er verschillende teams voor dezelfde klant bezig. Dan moet die informatie voor iedereen beschikbaar zijn. Daarom zetten we in op meer structuur, ook voor de andere applicaties die we gebruiken.”

“Sowieso past het bij MKBTR om te kijken wat er beter kan”, vult Mark aan. “Er zijn meer trajecten waarbij preventief de vraag wordt gesteld: hoe kunnen we dit verbeteren? Niet dat er iets fout gaat, maar het kan altijd beter. Met die insteek worden veel zaken opgepakt.”

De opbrengst voor de klant
Evelien en Mark richten zich samen op drie zaken; informatiebeveiliging, applicatiestructuur en de optimalisatie van Simplicate. Wat levert dat de medewerkers en klanten op? “Informatiebeveiliging is sowieso relevant voor klanten”, zegt Mark. “Hun gegevens zijn veilig bij ons. Daarnaast zorgen we dat de koppeling tussen systemen beter wordt. Dat zorgt voor meer overzicht en inzicht, waardoor je beter en efficiënter kun communiceren. Tussen medewerkers onderling, maar ook richting klanten.”

Samenwerking
“Sinds Mark er is, maken we echt stappen qua procesoptimalisatie”, zegt Evelien enthousiast. “Ik vind het super om zo samen te werken. Voorheen lag dit allemaal op mijn bordje. Met z’n tweeën heb je meer ideeën en voer je het makkelijker uit.” Mark knikt: “Evelien heeft meer kennis en ervaring, maar ook een hoop andere verantwoordelijkheden. Ik krijg dus veel vrijheid in de uitwerking. Wekelijks stemmen we af wat er moet gebeuren.”

Volgende stappen
De korte lijnen en platte organisatie van MKBTR houden de vaart in de plannen van beide kartrekkers. “Als er beslissingen genomen moeten worden, gebeurt dat elke veertien dagen in het MT”, zegt Evelien. “Mark komt er dan gerust bij om een voorstel te presenteren. Als het akkoord is, kunnen we de volgende stap zetten.”

Volgende stappen, die zijn er genoeg. Een tijdspad is er niet. Evelien: “We hebben veel ideeën in ons hoofd, maar we kijken niet jaren vooruit. Vanuit het ene idee ontstaan weer nieuwe ideeën. Gaandeweg kies je prioriteiten in wat je gaat uitvoeren.” Collega’s worden volop betrokken bij ideevorming: op het MKBTR-kantoor is een glazen wand waar ideeën opgeplakt kunnen worden. Iedereen krijgt zo de mogelijkheid om bij te dragen aan innovatie. “Ook dat is MKBTR”, zegt Mark. “Je werkt hier echt als een team aan hetzelfde doel, om de klant zo goed mogelijk te bedienen.”

 

Herken jij je in het verhaal van Evelien en Mark? Ben jij ook innovatief en resultaatgericht ingesteld en wil je graag werken in een platte organisatie waar initiatief wordt gewaardeerd? Kom dan (online) koffiedrinken! Proef de sfeer, stel alle vragen die je wilt en ontdek of MKBTR goed bij jou past. Maak een afspraak door te mailen naar hester@mkbtr.nl of bel 0318-731 001. Graag tot snel.

 

 

 

 

 

 

Solliciteer nu





Deel dit bericht via